Uw vragen verdienen een passend antwoord

(Een bericht van de moderator)

Ongeveer 80% van u leest de nieuwsbrief, en dat stemt mij uiteraard tevreden.

Wat minder aangenaam is, is het aantal e-mails, WhatsApp- en telefoonvragen dat ik tijdens mijn verlof ontving, ondanks dat Marc, onze secretaris, ze filterde. Het ging om vragen over de aangetekende brief van de rechtbank, de herinneringsbrief van Triodos, de limiet voor het starten van een collectieve rechtszaak en de limiet voor Triodos-compensatie.

Ik begrijp de ophef die deze gebeurtenissen mogelijk hebben veroorzaakt. Bovendien is het feit dat dit tijdens mijn verlof gebeurde geen belemmering geweest, aangezien ik vanuit Oekraïne en Slowakije, waar ik verbleef, de tijd heb genomen om met spoed twee speciale nieuwsbrieven te schrijven waarmee ik probeer om voldoende duidelijkheid te scheppen en iedereen gerust te stellen. Ik wil in dit verband Paul Barbieux hartelijk bedanken om deze informatie in die omstandigheden toch snel aan u te hebben bezorgd.

Wat nog vervelender is, is dat ondanks deze nieuwsbrieven sommige mensen toch contact met mij hebben opgenomen voor dezelfde antwoorden als die in de nieuwsbrieven of op de website staan vermeld. Toegegeven, waarschijnlijk hebben niet al deze berichten hun bestemmelingen bereikt, en in tegenstelling tot wat gebruikelijk is, konden ze hier niet eerder gepubliceerd worden. Sterker nog, er is geen enkel artikel geschreven tijdens mijn afwezigheid, en dit is een onderwerp dat later ter sprake zal komen.

Bovendien besef ik hoe graag ik zoveel mogelijk mensen een persoonlijke service wil bieden, of dat nu via mijn kantoor in Ligne Bleue is of via het Trioforum. Dit creëert op zijn beurt een gevoel van verbondenheid en, eerlijk gezegd, een vorm van comfortabele luxe. We houden van dit persoonlijke contact, waardoor we nieuws kunnen vermijden dat weliswaar degelijk is, maar zo moeilijk te ontcijferen en te begrijpen! En daar gaat het mis. Want het gaat om UW geld!

Het Trioforum is een tool die voor iedereen toegankelijk is en op vrijwillige basis wordt beheerd. Het is daarom aan ieder individu om zijn of haar eigen mening te vormen en vooral om zich vertrouwd te maken met de informatie die hem of haar vriendelijk wordt verstrekt om zijn of haar vermogen zo goed mogelijk te beheren. Dit beheer vereist ongetwijfeld een inspanning die we natuurlijk liever hadden willen missen, zoveel is zeker. Maar dat is geen reden om op de ambulancier te schieten. Als de opgebouwde werklast zich altijd maar opstapelt dan moet hij op een dag een maand vrij nemen!

Ik nodig daarom iedereen uit om de zaken in duidelijk te hebben teneinde duplicatie, herhaling en onnodige verzoeken te voorkomen. Deze zullen, in het belang van de efficiëntie, adequaat worden beantwoord. In dit verband dank ik de overgrote meerderheid van onze leden die deze manier van werken volledig hebben begrepen, ik ben me daarvan bewust. En ook een grote dank aan onze donateurs die blijven bijdragen aan ons werk. 🙂

Bedankt voor uw begrip.