De bank is terug! U zult zich herinneren dat ze in februari/maart 2023 de onfortuinlijke certificaathouders ervan wist te overtuigen dat ze zich absoluut op Captin moesten registreren om hun certificaat te behouden. Dit is in ieder geval wat veel houders dachten nadat ze de ontvangen geschriften hadden gelezen. En we moeten toegeven dat er reden was voor paniek. Naar aanleiding van de protesten kwam er een tweede brief om de gemoederen te bedaren. Hierin werd kort aangegeven dat de overdracht niet verplicht was. Maar de schade is al aangericht en sommigen zijn nog steeds boos over hun belastingaangifte.
Vrienden, onthoud dat je een winnend team niet kunt veranderen. Na een eerste e-mail die deze keer behoorlijk cool was, heb je nu of binnenkort een e-mail met een andere inhoud ontvangen! Groot lettertype, veelvuldig gebruik van vetgedrukte letters en tekst die verwarrend, om niet te zeggen eng, is. Meerdere van onze leden hebben al geklaagd dat ze deze e-mail twee of drie keer, of misschien wel vaker, hebben ontvangen! Ook al getuigt dit van de nervositeit van de bank, toch is deze onverbiddelijkheid volkomen ongepast. Wij hopen ook dat dit niet alleen geldt voor de rechthebbenden die zich bij de rechtszaak hebben aangesloten.
Sommigen vragen zich misschien af, juist uit angst, wat ze moeten doen. Naast het stellen van goede vragen over dit soort praktijken, die twijfel zaaien bij mensen die niet bekend zijn met financiële termen, moeten we het volgende onthouden: ALS U RECHTSZAKEN ONDERNEEMT OF DIT WILT DOEN, GA DAN NIET AKKOORD, WANT DIT ONTGINT U DE KANS OM DAT U DIT DOET!
De bewuste e-mail is des te sluwer omdat er deze keer niet meer gesproken wordt over een schadevergoeding van € 10,-, maar over een ‘schikkingsvoorstel’. De zelfverzekerde houder zou dus kunnen zeggen dat het iets anders is en het proces kunnen starten. Gelukkig zijn de schermen die volgen op de klik niet fataal, maar je weet het maar nooit.